050-2511317
פסיכיאטריה כללית פסיכיאטריה משפטית פורום פסיכיאטריה צור קשר Psychiatrist-english

פסיכיאטריה
ד"ר חיים שם דוד,פסיכיאטר מומחה > פסיכיאטריה כללית > היפנוזה - טיפול בהיפנוזה :

היפנוזה - טיפול בהיפנוזה

טיפול נפשי לשינוי יסודי- טיפול בהיפנוזה

טיפול בהיפנוזה-יעילות מוכחת להפרעות חרדה,נגד כאבים (פיברומיאלגיה, מיגרנה,כאבי גב)  ולשיפור ביטחון עצמי

מהי היפנוזה?

היפנוזה עדיין נתפשת בעיני רבים בציבור כשיטת טיפול "בידורית" או מפחידה שנועדה להשתלט על מוחו ונפשו של האדם ולגרום לו לבצע את מה שהמהפנט רוצה.היפנוזה רפואית, בשונה מהיפנוזה בידורית, נועדה לעשות שימוש ביכולת שיש לכל אדם להשפיע על תהליכים גופניים, נפשיים, ריגשיים ותחושתיים באמצעות הכוח האדיר של התודעה.

טיפול בהיפנוזה מהווה אחד הכלים הטיפוליים החשובים לשם הטבה במצב המטופלים. הטיפול בהיפנוזה נמצא יעיל לחרדה (כולל חרדה חברתית וחרדת בחינות),דיסוציאציה ודיכאון. טיפול בהיפנוזה נמצא כטיפול יעיל גם לאלו הסובלים מכאבים (כאבי גב,מיגרנה, פיברומיאלגיה ועוד).

טיפול בהיפנוזה-שינוי עצמי

כיום, הגישה המודרנית רואה בהיפנוזה תהליך שבו המהפנט הוא המדריך של המטופל להשתמש בכוחות הנמצאים בו על מנת להוציאם אל הפועל ולעשות את השינויים המקווים, ביחד. בטיפול זה,לומד המתרפא להשתמש בכוח המודע שלו על מנת להגבר על פחדים,לתרגל מצבים שנמנע מלהחשף להם,לשפר ביטחון עצמי,להתגבר על כאבים וחוסר נוחות ועוד.

תהליך הטיפול בהיפנוזה

תהליך הטיפול בהיפנוזה מתחיל בפגישת היכרות שבה המהפנט, המטפל, אוסף נתונים חשובים על המטופל, הבעיות שלו, עולמו הפנימי, בעיותיו וצרכיו. הפגישה הראשונה אינה שונה מפגישה של מטופל עם איש טיפול אחר פסיכולוג או פסיכיאטר. במהלך הפגישה הראשונה המטפל, המהפנט, יכול לדעת מה הבעיה של המטופל, מה הצרכים שלו ומה יכולתו להשתמש בהיפנוזה, לצורך השגת המטרות שלשמן הוא הגיע.

כבר במהלך הפגישה הראשונה המטופל עורך היכרות עם תהליך ההיפנוזה ובו הוא חווה את התחושה של להיות מהופנט. רבים מופתעים מהתחושה הנעימה שהתהליך גורם להם. הפגישה הראשונה נועדה להעריך את מידת ההיפנוטביליות (מידת היכולת של המטופל להכנס למצב היפנוטי).

הפגישות הבאות של הטיפול בהיפנוזה מוקדשות לתירגול התהליך, לימוד המטופל את הטכניקות השונות שעוזרות לתהליך הטיפולי ותירגול של הטכניקות הללו בזמן הטיפול עם המהפנט ובבית. הטכניקות הטיפוליות משתנות בהתאם לצרכים שלשמן הותחל הטיפול בהיפנוזה. לדוגמא, טיפול ביפהנוזה שנועד לצורך שליטה על כאבי גב, ילמד את המטופל תרגילי הרפיה (לשם הרפיית שרירי הגב המכווצים) ולגרום להתחושת הקלה בכאבים באיזור הגב, בתהליכים הדרגתיים המותאמים לכל מטופל, באופן אישי. לעומת זאת, טיפול בהפרעות חרדה, יעשה שימוש בטכניקות הרפייה אולם התירגול יהיה תוך כדי חשיפה ותירגול ניטרול הגורמים המעוררים את החרדה תוך שינוי התפישה הרגשית של הגורמים הללו (למשל- אנשים הסובלים מאגורופוביה שהיא פחד ממרחבים, יתרגלו שהייה במרחבים ובתהליך הדרגתי יחול השינוי התפישתי של המרחבים כגורמים מאיימים המעוררים חרדה).

האם כל אחד מתאים לטיפול בהיפנוזה?

את השאלה הזו רבים שואלים ותשובתי היא שמעטים האנשים שאינם מתאימים לטיפול בהיפנוזה, מעטים האנשים שהיפנוזה אינה יכולה להטיב את הרגשתם. יחד עם זאת, דרושה ראייה מקצועית ומנוסה של המטופלים על מנת להגיע אל המסקנה האם הבעיה שלשמה הגיע המטופל, אכן ניתנת לפיתרון על ידי היפנוזה.

ד"ר חיים שם דוד,פסיכיאטר מומחה, עושה שימוש בטיפול בהיפנוזה בכלי טיפולי רב עוצמה ויעיל זה מדי יום החל. השימוש בהיפנוט ככלי איבחוני מוכיח עצמו כל יום והטיפול בהיפנוזה מוכיח את עצמו שוב ושוב כיעיל אף למקרים עמידים ביותר שלא נעזרו בשיטות טיפול אחרות עד שהחלו בטיפול בהיפנוזה.

במידה ואתם מרגישים שיש לכם בעיה : כאבים, חרדה, קשיי שינה, חוסר ביטחון וכדומה וומעוניינים לבדוק האם היפנוזה יכולה לעזור לכם, ד"ר חיים שם דוד נמצא כאן על מנת לעזור לכם.

לקריאה נוספת:

מהי היפנוזה

טיפול בהיפנוזה לכאבים

טיפול בהיפנוזה למיגרנה

טיפול בהיפנוזה לפיברומיאלגיה

היפנוזה וספורט

פסיכיאטר מומחה, פסיכיאטריה כללית ומשפטית, פסיכיאטריה משפטית, ד"ר חיים שם דוד, פורום פסיכיאטריה, איבחון פסיכיאטרי, טיפול פסיכיאטרי, פסיכיאטריה כללית, סכיזופרניה, פסיכיאטר ילדים, מצב רוח, הפרעת אישיות, הפרעת קשב וריכוז, הפרעת אכילה, חרדה, הפרעות פסיכוטיות, דיסוציאציה, היפנוזה, כאבים, מיגרנה, פיברומיאלגיה, דיכאון, תרופות, הריון, דיכאון אחרי לידה, דיכאון אטיפי, חרדת בחינות, בחינה פסיכומטרית, חרדות ילדים, חרדה חברתית, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, כאבי גב, פסיכוגריאטריה, אלצהיימר, דיאטה, ביקור בית פסיכיאטרי, טיפול בית, חוות דעת פסיכיאטרית, אובדן כושר עבודה, נכות נפשית, נכות תפקודית, ביטוח לאומי, חוות דעת רפואית, צוואה, אפוטרופסות, רישיון נהיגה, אחריות פלילית, תשוש נפש, מאמרים בפסיכיאטריה, כיצד לבחור פסיכיאטר, דיסטימיה, דיכאון עונתי, דיכאון תגובתי, טיפול באומנות, תופעות לוואי מיניות, חוות דעת פסיכיאטרית משפטית, חוות דעת פסיכיאטרית בהליך אזרחי, חוות דעת פסיכיאטרית משלימה, עדות מומחה, חוות דעת פסיכיאטרית לצוואה, חוות דעת למינוי אפוטרופוס, חוות דעת פסיכיאטרית נגדית, פסיכיאטר פרטי, שאלות ותשובות, מונחים בפסיכיאטריה, פרופיל נפשי, פסיכיאטר צבאי, קב"ן, טיפול פסיכולוגי, טיפול נפשי, רשלנות רפואית, דיכאון עמיד, טיפול פסיכיאטרי אגרסיבי, דמנציה, מחלת אלצהיימר, פסיכוגריאטר, אבחון הפרעת קשב וריכוז, פסיכיאטר, פסיכיאטר בתל אביב, פסיכיאטר ברמת גן, פסיכיאטר בגבעתיים, טיפול פסיכולוגי קצר, צור קשר, היפנוזה רפואית, אבחון, טיפול, אבחון פסיכיאטרי, טיפולפסיכיאטרי, פסיכולוג, פסיכותראפיה, ענבל, הפרעות חרדה,

ד"ר חיים שם דוד,פסיכיאטר מומחה, טיפול וחוות דעת פסיכיאטרית ע"י פסיכיאטר מומחה. טיפול תרופתי, טיפול נפשי, טיפול פסיכולוגי, טיפול בהיפנוזה, טיפול באומנות. מגוון טיפולים רחב החל ממעקב מרפאתי, ביקור בית ועד אישפוז בית, רחוב קהילת ונציה 10, תל אביב

Dr. Shem David, Psychiatrist, general psychiatry services : pharmacotherapy, andpsychotherapy for depression,anxiety,psychosis,dementia. Additionaly, Forensicpsychiatry services for wide variety of civil purposes. We are located in number 10 Kehilat Venezia street, Tel Aviv

בניית אתרים עיצוב אתרים

נושא: מהי היפנוזה וכיצד מתבצע טיפול בהיפנוזה-ד"ר חיים שם דוד    קוד דף: nvh vhpbuzv ufhms n,cmg yhpuk cvhpbuzv-s"r jhho ao sus    קשר לדף זה